Rosetter

Igår rensade jag rosetter och då fick en lite clear round rosett vara bland dem stora vinst rosetterna. Varför?
Jo, det var min allra första tävling.
Jag var 6 år då och red min B-ponny Uno. 20 cm var det och han travade över hindren. Och när vi hade klarat igenom hela banan felfritt fick vi rosetten. Jag var så glad hela vägen hem. Den lillarosetten betyder mest av alla dem. Den påminner mig alltid om hur det startade, hur jag började tävla. Vissa tänker: äh, det är bara 20 fjuttiga cm! Men det är ju inte hur högt man hoppar eller hur svårt det var - det är att man kommer ihåg det och att man bevarar det. Så den lilla rosetten betyder 100 gånger mer än dem där stora maffiga sakerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0