Bästa vinstminnet!

Helt klart var det Skol DM 2011.
När vi var med hade vi bara tänkt slippa skolan och tävla i lag som var lite nytt och spännande!
Men tyvärr hade vi bara fått ihop tre ryttare i lagen och hade därför rätt små marginaler, men vi hade inte tänkt satsa heller så.
För igentligen fick man vara fura i ett lag och räkna bort ett resultat och vi var det ända laget som hade tre i.
Iallafall var det dåligt väder och regnade så det var ganska halt på banan, så vi tog det lugnt och satsade på en nolla i grunden. Eftersom alla i laget var felfria i grunden fick vi rida omhoppning också, vi var jätteglada! Höjden för C - ponny bar 95 cm, som jag aldrig hade tävlat förut ( och var helt oför beredd)! Det var bara också att rida en så säker nolla som möjligt. Alla var felfria då också!
Under prisutdelningen böev lag efter lag uppropade och efter tvåan hade ropats upp blev jag lite besviken, vi som ridit nolla och allt. Jag orkade inte höra vinnaren, och tänk att det aldrig blev vi och blablabla. Men då hörde jag att tvåorna hade 4 fel, så då hade vi vunnit!
Jag blev JÄTTE glad!
Åh, kommer verkligen ihåg den dagen!
Och den stora pokalen står i prisskåpet i skolan som vi ska försvara i höst igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0